Az agrárkormányzat, illetve a termelők, a gyártók és a kereskedők közös feladata, hogy minél több embert lássanak el minőségi magyar élelmiszerekkel határainkon belül és kívül – jelentette ki Erdős Norbert, az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára a Trade magazin által szervezett Business Days konferencián, ahol  az agrártárca szerdai MTI-nek küldött közleménye szerint átadta a Kereskedelmi Nívódíj a Magyar Termékekért elismeréseket.

Az államtitkár kiemelte, hogy a kormányzat döntése alapján a mezőgazdaság és az élelmiszeripar a magyar gazdaság stratégiai ágazatává vált, amelynek fejlesztésére történelmi lehetőség nyílik a most induló támogatási ciklusban.
Az ellátási szempontokat tekintve a pandémia alatt még jobban kirajzolódott a rövid ellátási lánc fontossága, valamint a távolról érkező áruk kockázata. Annak érdekében, hogy Magyarország élelmiszerellátása továbbra is biztonságosan megoldható legyen, szükség van a mezőgazdaság és az élelmiszeripar fejlesztésére hazai forrásból – folytatta az államtitkár, aki szerint minden ösztönző eszközt meg kell ragadni annak érdekében, hogy a hazai boltok polcaira minél több kiváló minőségű és biztonságos magyar élelmiszer kerüljön.
A közlemény szerint Erdős Norbert hozzátette: a korábbi támogatási időszakoktól eltérően a 2021-2027-es periódusra jellemző, hogy az élelmiszeripar támogatása egy helyen, összehangoltan történik. A legfőbb forrás a Vidékfejlesztési program, amelyből 750 milliárd forint áll rendelkezésre az élelmiszeripar számára erre az időszakra.
Az államtitkár arról is beszélt, hogy jelentős az érdeklődés a már megjelent 50 milliárd forintos keretösszegű élelmiszeripari üzemek fejlesztésére vonatkozó felhívás iránt, valamint kiemelt népszerűségnek örvend a több mint egy hónapja pályázható élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztésére irányuló felhívás is, amelynek keretösszege 200 milliárd forint – olvasható a közleményben.
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj célja az volt, hogy magasabb szintre emelje a kereskedők és a gyártók együttműködését a hazai termékek népszerűsítésének érdekében. A Nagy István agrárminiszter fővédnökségében zajló verseny győztese a CBA Kereskedelmi Kft. és a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. lett azonos pontszámmal, így mindketten elnyerték a nívódíjat – közölte az agrártárca.