Területi közigazgatás nélkül nincs állam, ez találkozási pont az állam és az emberek között – közölte a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára csütörtökön Kecskeméten.
György István, a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal dísztermében tartott kormányablak-ügyintézői oklevélátadó ünnepségen elmondta: a magyar kormány 2011-ben kezdte meg a kormányhivatali rendszer kiépítését és egy nagyon következetes közigazgatás- fejlesztési politikát valósított meg. Hatalmas változás, óriási fejlődés zajlott Magyarországon a közigazgatás-fejlesztésben – hangsúlyozta. Megjegyezte, hogy ez a kormányzati politika eredménye, de megvalósításhoz szükség van a szervezetben részt vevő munkavállalókra is. A korszerű fizikai infrastruktúra létrehozása mellett a humánerőforrás képzésére is nagy hangsúlyt fektettek – tette hozzá.
Az államtitkár a közigazgatást gazdasági versenyképességi tényezőnek nevezte, ami ha jól működik, az embereknek kevesebb időt kell ügyintézésre fordítaniuk, helyette több időt tölthetnek munkával.
Szólt arról, hogy 2016-2017 fordulóján indultak el azok a képzések, amelyek során ötféle modulban 21 ezer kormánytisztviselő képzése történt meg. A képzések egyik legjelentősebb része a kormányablak-ügyintézői képzés volt, amelynek hetedik ütemében országosan 514 kormánytisztviselő oktatása és vizsgáztatása történt, ebből Bács-Kiskun Vármegyében harminchatan tettek sikeres vizsgát – számolt be.
György István megjegyezte: az országban 34 ezer 346 ember dolgozik a kormányhivatalokban alaplétszámban, akik az állam közhatalmi tevékenységének területi feladatellátói, és akik ügyfélbarát módon végzik munkájukat.
Kovács Ernő, a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal főispánja arról beszélt, hogy a kormányablak-ügyintézők a törvényeket betartva segítik az ügyfeleket az ügyintézés során, a képzésen tanultakat használják a „köz” érdekében. Fontos és nem könnyű feladat hárul az ügyintéző kollégákra, akiknek felkészültnek kell lenniük, pontosnak, gyorsnak, és mindeközben kedvesnek, sőt a felmerülő problémákat is hatékonyan kell kezelniük – mondta.
A beszédek után György István és Kovács Ernő átadták a bizonyítványokat a kormányablak-ügyintézői képzés során sikeres vizsgát tett kormánytisztviselőknek.
Az MTI-hez eljuttatott tájékoztató szerint a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program (KÖFOP) „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” című kiemelt projektjében 2023. január végén lezárult a kormányablak-ügyintézői képzés és vizsga hetedik üteme. A képzés célja az ügyfelek elégedettségének, illetve a munkatársak elkötelezettségének és felkészültségének növelése volt. A képzés két részből állt: a közszolgálati továbbképzésből, amelynek megszervezéséért a Nemzeti Közszolgálati Egyetem felelt, valamint a munkába illesztő képzésből, ennek lebonyolítását a kormányhivatal végezte a Miniszterelnökség szakmai iránymutatásával és koordinálásával. Az oktatáson részt vett tisztviselők felkészülését, a szükséges szakmai ismeretek megszerzését – az előző képzési ütemhez hasonlóan – a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal kormányablak osztályain dolgozó ügyfélszolgálati mentorok segítették – szerepel a közleményben. A képzésben olyan kormánytisztviselők vettek részt, akik az elmúlt időszakban kezdtek kormányablakban dolgozni és még nem rendelkeztek a jogszabályban meghatározott kormányablak-ügyintézői vizsgával – írták. A kormányablak-ügyintézői képzés hetedik ütemében – 2022. november 2-től 2023. január 31-ig tartó időszakban – országosan 514 kormánytisztviselő oktatása és vizsgáztatása történt, ebből Bács-Kiskun Vármegyében harminchatan tettek sikeres vizsgát – közölték. A csütörtöki ünnepségen huszonöten vették át az oklevelüket.