A magyar gazdaság szuverenitásának megőrzése, az önellátás erősítése kulcskérdéssé vált a jelenlegi veszélyes időkben – hangsúlyozta a pénzügyminiszter a Fejér vármegyei Martonvásáron, a Caola Zrt. egészségipari fejlesztésének csütörtöki átadásán.
Varga Mihály elmondta, hogy az ország szuverenitásának erősítésére életre hívott Egészségipari Támogatási Program által támogatott, hatmilliárd forintos, zöldmezős beruházással a cég egy 4000 négyzetméteres gyártócsarnokkal bővült. A nagy múltra visszatekintő, tradicionális magyar vállalkozás új üzemében műtéti fertőtlenítők, kéz- és bőrfertőtlenítők, felületfertőtlenítők gyártása válik lehetővé – fűzte hozzá.
A tárcavezető rámutatott, hogy ezzel tovább erősödik a kezdetekkor kozmetikumokkal foglalkozó cég profilja. Mint mondta, a fejlesztés is jelzi, hogy a tulajdonos képes lesz új lendületet adni Magyarország második legrégebbi, továbbra is magyar tulajdonú cégének.
Varga Mihály leszögezte, hogy a 2010-es kormányváltás utáni időszak „legelső és legfontosabb lépése” az volt, amikor a magyar gazdaságot munkaalapú működésre állították át, és a célt, hogy egymillió munkahelyet hozzanak létre, el is érték. Hozzátette: utóbbi célt csak a gazdaság szereplőivel karöltve lehetett elérni.
A miniszter a támogatási programmal kapcsolatban kifejtette: 83 egészségügyi fejlesztés valósult meg a kormány támogatásával 87 milliárd forint összértékben, köztük a martonvásári beruházás is.
Tessely Zoltán (Fidesz) a térség országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy az elmúlt években a város arra törekedett, hogy „a saját lábára állhasson”, és ebben a törekvésben jelentős lépés a Caola gyára, amellyel a város adóbevételei tovább növekednek.
Kiemelte, hogy a magyar tulajdonú cég 21 új munkahelyet teremtett a fejlesztéssel.
Bándi Imre, a Caola Zrt. vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy a cég 1831 óta létezik, vagyis 192 éves múltra tekint vissza és generációkon át szolgálta a magyar családokat. Az új gyárral kapcsolatban megjegyezte, hogy a Caola legnagyobb és legkorszerűbb gyára révén még több és jobb minőségű – por-, cseppfolyós, krém- és zselé állagú – terméket állíthatnak elő a hazai és a külföldi piacokra.
Kiemelt stratégiai célnak nevezte, hogy visszaszerezzék azokat a tradicionális márkákat, amelyeket az idők során elvesztett a társaság.
A nyilvános cégadatok szerint a Caola Zrt. 2022-ben 1,1 milliárd forint nettó árbevétel mellett 424 millió forintos veszteséget realizált, míg tavalyelőtt 1,25 milliárd forintos nettó árbevétel után 144 milliós nyeresége volt.